Cultura civică în școli
Disciplina Cultură civică îşi propune nu numai să explice conceptele utilizate în domeniul drepturilor copilului, ci şi să contribuie la dezvoltarea unui anumit mod de a gândi, la formarea unei capacităţi sporite de a percepe realităţile vieţii naţionale şi internaţionale şi a voinţei de a acţiona pentru construirea unei lumi în care drepturile omului şi ale copilului să fie cunoscute şi respectate. De asemenea, această disciplină contribuie la iniţierea şi dezvoltarea unui parteneriat între şcoalăşi societatea civilă, oferind suportul unor răspunsuri adecvate la nevoile comunităţii şi pentru dezvoltarea cetăţeniei active. Recomandarea Parlamentului European şi a Consiliului Uniunii Europene privind competenţele-cheie din perspectiva învăţării pe parcursul întregii vieţi (2006/962/EC) conturează, pentru absolvenţii învăţământului obligatoriu, un „profil de formare european” .
Contribuţia disciplinei Cultură civică la formarea şi dezvoltarea competenţelor-cheie europene este nuanţată şi diversificată, incluzând atât contribuţia directă (prin susţinerea formării şi dezvoltării anumitor competenţe-cheie), cât şi contribuţia indirectă/sensibilizarea cu privire la alte competenţe-cheie.
![]()
2.Aplicarea cunoştinţelor specifice ştiinţelor sociale în rezolvarea unor situaţii problemă, precum şi în analizarea posibilităţilor personale de dezvoltare;
3.Cooperarea cu ceilalţi în rezolvarea unor probleme teoretice şi practice, în cadrul diferitelor grupuri;
4.Manifestarea unui comportament social activ şi responsabil, adecvat unei lumi în schimbare;